Říkáte si, co ty dnešní mlaďochy v dnešní době vlastně baví? My jsme narazili na studentskou firmu Ekobrko a nestačíme se divit!
Firmička vznikla pod záštitou neziskové organizace JA Czech, která dává studentům možnost vyzkoušet si podnikání přímo v praxi.
Parta mladých lidí šla do toho po hlavě a co víc! Vymysleli skvělý ekologický koncept - Ekobrko!
Jde o firmu, která vyrábí vlastní ekologické varianty jednorázových brček. Nedalo mi to a rozhodně jsem chtěla vědět víc.
Jak taková studentská firma vlastně vzniká a co motivuje tzv. “generaci Z” ve svém volném čase pracovat na úplně novém projektu? Čtěte dál:
Na naší škole se vždy ve třetím ročníku Ekonomického lycea studentské firmy vyučují.
Myslím, že rozjezd sám o sobě těžký nebyl. Určili jsme si předmět podnikání, rozdělili si jednotlivé funkce ve firmě a podepsali pracovní smlouvu.
Zbytek to bral spíš jen jako předmět nebo koníček, ale my ostatní jsme viděli nějaký potenciál, kterého jsme se nechtěli vzdát.
Ale samozřejmě, kdo chtěl, tak zůstal a pokračuje i nadále.
Nejdůležitější ale bylo naučit se spolupracovat s ostatními, komunikovat, jednat a přemýšlet jako jeden člověk a jeden tým.
Pamatujete si příběh toho, jak jste našli název a řekli jste si “to je ono”?
Eko – jako ekologický a brko – jako brčko, takže vlastně z Ekobrčka máme EkoBrko.
Ale upřímně to byla asi ta nejvtipnější část, vymyslet ten nejlepší název.
Samotné těstoviny jsme pak sehnali v Makru.
No a jelikož byly ve výrobním oddělení 4 holky, tak si to vždy rozdělily tak, jak potřebovaly.
Ale hodně nás potrápil marketing a celková propagace mezi lidi.
Myslím, že v budoucnu, třeba i za ty dva roky, se začnou firmy poptávat po nových alternativách brček a celkově všeho, jen aby nahradily plast.
Zatím je moc netrápí, ale časem to stejně budou muset začít řešit.
Největší úspěch pro nás bylo 1. místo za Finanční řízení podniku, které nám udělalo nesmírnou radost, dále také umístění za nejlepší inovaci a cena Tomáše Bati.
A především nové mozky a mladá generace, to je to, co svět potřebuje, ne?